9/18/2016

Pohjoisesta etelään

Saavuin tänään Arequipaan, joka siis sijaitsee eteläosassa Perua. Eilen lähti bussi Trujillosta yhdeksän aikaa aamulla ja sen piti olla Limassa kuudelta illalla, mutta kas kummaa, ruuhka yllätti ja oltiin perillä vasta kymmentä vaille kahdeksan. Ei hirveästi naurattanut, kun piti ehtiä taksilla toiselle asemalle, josta bussi lähti Arequipaan. Mulla piti olla siis kolme tuntia aikaa vaihtaa, ei mitään kiirettä. Todellisuudessa sain just jätettyä rinkan ja nostettua rahaa (paitsi et se automaatti ei koskaan antanu mulle niitä, rip rahat) ja sitten alkokin bussin lastaus. Aivan kamala ilta mun pääkopalle, stressaan muutenkin pienistä jutuista, niin pää melkee räjähti ku jännitin ehdinkö bussiin.


Mutta yö meni unen ja valveen rajamailla ja aamulla oli kiva herätä upeisiin maisemiin, kun toisella puolella oli vuoria ja toisella puolella pudotus mereen. Kahden aikaan oltiin Arequipassa, siinä vaiheessa olin istunut bussissa kevyet 24 tuntia. Itsepähän valitsin tällaisen järjestelyn, koska en halunnut turhaa yöpyä Limassa yhtä yötä. Oli kyllä ihana päästä heti suihkuun kun saavuin hostelliin!

Tuolla pusikon keskellä on suihkulähde

Arequipa on ensimmäinen kaupunki, jossa olen nähnyt laumoittain länkkäreitä. Muualla turistit ovat joko perulaisia muista kaupungeista tai muista Etelä-Amerikan maista. Täällä on kyllä paljon nähtävää ja tänään ehdin kiertää vain keskusaukion läheisyyden. Turistimeinigistä kertoo myös kaikki oleelliset pikaruokaravintolat ja _turistikaupat_ Voin sanoa että olen metsästänyt postikortteja koko matkan ajan ja täällä niitä on! Ajattelin jo että Machu Pichhulla on pakko olla kortteja jos ei muualla, mutta sain kirjotettua osan tänään ja loput huomenna, sitten metsästämään postia..

Näkymät hostellin kattoterassilta, 
ei valittamista!

Huomenna sitten enemmän kävelyä ja kiertelyä. Tänään oli vain pieni pintaraapaisu kaupunkiin. 

Huomiseen!
-Crista-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti