9/30/2016

Ica ja Huacachina

Pariin päivään ei ole tullut postausta, sillä ei ole tapahtunut niin paljoa, että niitä olisi ollut mielenkiintoista lukea, mutta tässä siis kooste kolmesta päivästä.

Lähdin Aguas Calientesista takaisin junalla ja vaihdoin Ollantassa taksiin(!) Lyöttäydyin espanjalaispariskunnan matkaan ja maksoin reilu 1.5 tunnin matkasta Cuscoon huimat 7 euroa.. (Bussilla olisi päässyt puolet halvemmalla, mutta ei mun budjetti nyt tohon kaatunu)

Mun uus lemppari! Vähän kun makeita poppareita, mut ei kuitenkaan.. Veikkaan et toi on eri maissilajiketta ja pieniä tollasia käytetään muroina, nam!

Cuscossa oli meneillään joku mielenosotuskulkue ja poliisit oli varautunu mellakkakilvillä. Ei mitää tietoo mikä oli mielenosotuksen pointti... Mä lähin kattomaan yhden museon sillä ylihintasella lipulla, jonka ostin Ollantassa. Siellä oli paljon esineitä Inca-ajoilta ja maalauksia kristinuskon tulon jälkeen. Oikeen kiva kokemus, mua ois kiinnostanu enemmänki ne ajat, kun eurooppalaiset ei ollu vielä saapunut, mutta pääsimpähän sivistämään itteeni ainaki kerran tän reissun aikana...

Bussista näki noiden talojen valot, kun tuli jo pimeä. Niin tunnelmallisen näköistä!


Saavuin tänne Icaan eilen aamupäivästä ja oikeestaan täällä ei oo mitään sen ihmeempää näkemistä. Eilen kävin katsomassa Plaza de Armasin ja on täällä pari kirkkoakin. Muuten otin rauhassa, sillä en oikein saanut unta bussissa.


Tänään sitten taksilla Huacachinaan, läheiseen kaupunkiin. Huacachina on siitä erikoinen, että se sijaitsee isojen hiekkakukkuloiden keskellä. Tosi pieni kaupunki, pikemminkin kylä, mutta viihtyisä! Keskellä on lampi ja paljon puita ja ympärillä rakennuksia. Turistien houkutuskeinona on sandboarding ja lautoja vuokrattiinkin ympäri lampea. 


Takastullessa jäin Plaza de Armasille ja kävelin siitä hostellille. Ajatuksissani kävelin risteyksen ohi ja päätin kiertää toista kautta. No en tullutkaan siihen mihin oletin, mutta löysin ison ruokakaupan! Kävin täydentämässä eväsvarastot ja oikee tiekin löyty ja ehdin hostellille katsomaan auringonlaskua.


Mun pitää erikseen mainita tästä hostellista, että tää o  paras tähän mennessä! Moderni rakennus, tilavat huoneet (meillä on jopa jääkaappi), pyyhkeet hostellin puolesta, kaikkien käytössä oleva keittiö, iso kattoterassi ja hyvä aamiainen. Ja mä maksoin tästä 7dollaria per yö, ei niiku paha ollenkaan! Mulle ei oo niin välii millanen hostelli, kunhan saan yöpaikan jostain halvalla, mutta joissain paikoissa vessapaperikin on melkein vieras käsite, niin kivaa pitkästä aikaa olla paikassa jossa kylppäri on tilava ja suihkusta tulee lämmintä vettä :D


Loppu kevennyksenä: mä löysin Suomen lipun vihdoin! Oon vähän salaa toivonut, että löytäsin sellasen ja Cuscossa oli! Se oli sellanen iso käsityömarket, josta sen bongasin. Käytäville oli ripustettu eri maiden lippuja ja niitä oli siellä kymmenittäin (koska Suomikin oli pääsyt mukaan :D)

-Crista-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti