9/21/2016

Cusco

Taas alko hienosti kun otin taksin hostellille. Kuski sanoi että se on kulman takana eikä sille tielle voi autot ajaa, ei tartte montaa kertaa arvata oliko se siellä. Pääsin noin puoleen väliin ja jouduin talsimaan loput 1.5 km. Heitin rinkan vain huoneeseen ja lähdin ulos, sillä olin niin ajoissa että muut nukkuivat vielä.


Ostin Inca Rail liput eli junaliput Aguas Calienteen, Machu Pichhun viereen. Maksoin 110 dollaria siitä enkä mene edes koko matkaa, vaan puolesta välistä, Ollantataymbosta, johon menen pariksi päiväksi. Täällä on muutenkin kunnon turistihinnat, maksoin alle litran vedestä melkein 3 euroa
Aikani kuluessa ajattelin käydä vilkaisemassa mistä minibussit sinne lähtevät. Olin odottanut jotain pientä asemaa, mutta se olikin vain kasa autoja ja huutavia miehiä...

Cusco sijaitsee yli 3000 metrissä ja kosteustaso on korkealla.. Ihan lämmintä kun aurinko paistaa mutta pitkähihaisella tuolla liikuin, tänään tulee käytettyä ensimmäistä kertaa takkia kun aurinko laskee ja lämpö siinä samalla.


Löysin jo kaks kriisin aihetta mulle.. Siihen junaan saa ottaa vaan käsimatkatavaran, joka on alle 8kg. No mun rinkka on ehkä 10 kiloa ja jos tungen mun repun sinne ni se on pari kiloo lisää, mut en usko et se nyt on mikää maailmanloppu. Toinen on se, että Machu Picchulla pitää näyttää lippu, passi ja visa millä on maksanut sen lipun ja mähän maksoin sen visa electronilla, jonka jätin kotiin...

Istuskelin kirkon portailla ku mua lähesty sellanen nuori nainen, joka sano jotain enkä ymmärtäny sitä. Sit se iski jonku oppikirjan mun käteen ja pyys et luen ääneen yliviivatut kohat. Se kirjotteli ylös miten ne lausutaan ja kyseli välillä et näinkö. Oli jotenki hellyyttävää vaikka samalla mietin et mun ikänen ihminen ei osaa ees lausuu enkkuu... Mut tuli tosi hyvä fiilis et sain autettuu häntä!

Sit viel yks juttu ainaki! Vaihdoin äskön huonetta unisex-huoneesta naisten-huoneeseen, ku niil oli nii paljo miehuä tulossa. Samalla vaihtu yläsänky alasängyks <3 Täällä toimii myös paremmin wifi ni ei tartte ulkona värjötellä ja kirjottaa blogia :)

Tästäpä tuli sekava postaus, 
mutta koittakaa kestää! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti